duminică, 25 iulie 2010

East European Motor Show 2010

In sfarsit a inceput si perioada festivalurilor montane pe care le asteptam! In acest weekend, cu motoare, cu masini sau cu trenul rockerii au luat-o spre platoul 3 Brazi de la Predeal pentru a asista la concerte rock si a se distra in stil moto!

Cand am ajuns la fest, totul era pregatit pentru distractie: gratarele sfaraiau, bautura era pe alese si pe una dintre scene canta deja trupa Voodoo. Nu am prins decat vreo 2-3 piese de la ei, dar am observat ca publicul nu se grabea deloc sa ia cu asalt scena, majoritatea facandu-si de lucru cu cate un pahar/doza de bere.

Au urmat Hellz ballz, o trupa ce a cantat numai cover-uri AC/DC. N-au sunat rau deloc, dar am preferat sa-i admir de la distanta. Au reusit sa sparga gheata in adevaratul sens al cuvantului, strangand in fata scenei o gasca mare de motociclisti. Au grabit ritmul la mai multe piese, cred ca aveau indicatii din culise sa termine mai repede :-).

Intre cantarile trupelor, pe scena cu nr. 2 au avut loc niste show-uri de striptease feminin ce au incantat privirilor domnilor motociclisti.

Trupa pop-rock Antract a urcat pe scena East European Motor Show putin dupa ora 11. Au avut chef de cantat, s-a vazut ca s-au distrat pe scena, Paur a dansat non-stop. Am recunoscut 3 piese de la ei si anume: "Esti frumoasa", "Soacra-mea" si "Carciumareasa". Nu sunt fanul lor dar au avut un spectacol bun la Predeal si publicul i-a apreciat mult.

Totusi, pentru o trupa cu o cariera de 25 de ani, mi-au lasat impresia ca ar fi putut mai mult decat pop-rockul pe care-l presteaza dar poate am eu pretentii prea mari si prea indreptate spre metal.

Trecuse bine de miezul noptii cand Trooper si-au facut aparitia pe scena, dupa un show cu 2 fete care au turat la maxim motoarele a 2 motociclete. Fanii die-hard, multi veniti tocmai din Bucuresti (ca si mine) si-au luat pozitiile strategice in primul rand.

A fost o ora si un pic de magie, asa cum numai Trooper stie sa faca. Playlist-ul a fost variat, s-au cantat piese de pe toate albumele formatiei: Cum vreau eu, Nu mai conteaza, Vlad Tepes, Old school baby, Dispari din ochii mei.

Concertul s-a terminat in stil clasic deja: Tari ca muntii, Amintiri si Strigat! Iar la bis am avut parte de un minunat cover Queen. S-a meritat sa ajung de vineri la munte, singura parere de rau fiind ca Trooper nu au cantat sambata pentru a avea un public mai numeros.

Nu am reusit sa ne trezim in timp util sa prindem parada moto si show-ul de stunt riding, noi fiind cazati in Poiana Tapului/Busteni. Dar a doua zi, pe monitoare s-a proiectat aproape non-stop spectacolul ce a lasat cu gura cascata atat motociclistii cat si pe ceilalti spectatori. Nici nu avea cum sa fie altfel, avand in vedere ca vedeta a fost Kevin Carmichael, multiplul campion mondial.

In ziua a doua lucrurile s-au miscat greu la scena cu concerte. Desi am ajuns la festival pana in ora 7, concertele au inceput abia in jur de 9, Cargo facand multiple probe de sunet. Din cauza intarzierii o parte din trupe au fost nevoite sa cante dupa ce au terminat Cargo, adica undeva in jurul orei 1 noaptea. Si mai incepea si ploaia..

Prima trupa a serii a fost Sanctuar ce au inceput cu un cover Ronnie James Dio. Grea misiune au avut, sa adune multimea dispersata in toata poiana. Nu pot sa zic ca mi-au placut foarte mult, am fost impresionata sa aflu ca ei canta de 10 ani impreuna dar cu greu au depasit barierele Banatului. Mult succes pe viitor!

Conform site-ului oficial (http://www.eastbike.ro/) trebuia sa urmeze trupe Crepuscul, probabil au fost si ei mutati dupa Cargo ca altfel nu-mi explic de ce nu au mai cantat.

Urmatorii la cantat au fost pustii de la Silver Bullet pe care intamplator ii prind in concert a 3a oara pe anul asta. Ca de fiecare data mi-au placut, sper sa aiba ocazia sa isi inregistreze piesele propri intr-un studio cat mai bun. Am vrut sa ma duc la ei dupa concert sa ii felicit dar s-au evaporat instant, singurul pe care l-am mai vazut la un moment dat a fost tobosarul lor dar deja incepuse Cargo si eram absorbita de show. Au cantat si 2 cover-uri la "Fear of the dark" si "Seek & destroy".

Veteranii Prometeu au cantat bine dar stilul lor nu prea a prins la motociclisti. Nu stiu cum de nu am auzit de trupa asta pana acum dar experienta lor s-a vazut in atitudine si muzica. Mi-au adus aminte de ai mei Chrom Dioxid din Targoviste, fiind probabil de varsta apropiata. Au incheiat cu un cover Cocaine (Eric Clapton).

La Cargo partea din fata a scenei s-a aglomerat, semn ca timisorenii sunt foarte iubiti de motociclisti. Nu degeaba au in repertoriul lor piesa "Calare pe motoare" pe care au si cantat-o la festival...

Cargo au oferit un spectacol frumos, suntetul a fost bun desi la inceput a fost nevoie de cateva reglaje, dar nici nu avea cum sa fie altfel pentru ca ei sunt Cargo si publicul canta in fata lor fiecare vers. Au fost: Anarhia, Baga-ti mintile-n cap, Batacanda, Aproape de voi, Ploaia, Calare pe motoare, Nu pot trai fara tine, Ochii din sertar, Ziua vrajitoarelor (de fapt, a fost cantat aproape tot acest albumul).

Publicul nostalgic a scandat uneori numele lui Kempes, semn ca acesta nu a fost uitat de fanii trupei. A picurat un pic in timpul concertului dar nici un fan nu s-a lasat dus din fata scenei. Noi am plecat chiar inainte de bis, de frica ploii si de oboseala care ne rapusese.

Mi-a placut la festivalul de motoare, sper sa gaseasca sustinerea necesara in continuare ca sa pastreze traditia.

Asfalt uscat si rock!

Niciun comentariu: