duminică, 11 iulie 2010

Travel with me (part I)

Aveam de multa vreme in cap ideea sa impartasesc cu voi pareri si impresii despre locurile pe care le-am vizitat (din afara Romaniei). Pentru ca mi-am dat seama ca in timp voi uita ce am vazut pe unde m-am plimbat, asta este si un exercitiu de memorie pentru mine. O sa incerc sa scriu cat mai detaliat posibil si sper sa va ofer cate un pont pentru calatoriile voastre.

Primul stop este Viena.

In Viena am fost in 2007, impreuna cu familia mea. Excursia ne-am facut-o singuri, ne-am luat biletele de avion de la Austrian Airlines si ne-am facut o rezervare la hotel pe booking.com in zona Universitatii din Viena. Recomand calduros booking.com, ai mei parintii si alte rude rezervand frecvent hoteluri pe acest site, nu au avut niciodata vreo problema cu rezervarile!

Le-am dat ceva emotii alor mei cu o seara inainte de plecare, mi se facuse groaznic de rau si au fost nevoiti sa ma duca la spital la urgente dar pana a doua zi de dimineata mi-am revenit si am decis sa plec in excursie (a fost o idee inspirata fiindca nu am mai avut probleme de sanatate cat am stat acolo).

Drumul cu avionul a fost lin dar eu tot am avut o senzatie ciudata tot timpul cat am fost in zbor (cum o numesc eu, senzatia "a te afla intr-o cutie de metal pe cer"). De la aeroport am luat un taxi pana in centru (din cate imi amintesc ne-a costat vreo 30 de euro), am ajuns la cazare si am lasat toate bagajele acolo in mijlocul camerei.

Vremea era superba asa ca am luat-o pe jos pana in centru. Pana sa ajungem in centru ne-am oprit la un restaurant sa mancam ceva, taica-miu fiind foarte mandru ca stia cateva cuvinte in germana si nu a ratat ocazia sa le foloseasca (in plus era foarte fericit ca putea sa bea bere nefiind cu masina).

Am mers pe jos pana la Stephansplatz unde era intesat de turisti:


Ne-am plimbat pe stradute, am admirat si Opera de afara, am vizitat si un parc (din pacate nu-mi amintesc numele lui). Era trecut de jumatatea lunii septembrie si Viena era plina de flori si culoare:


A doua zi am facut o plimbare luuunga pe Mariahilferstrasse (cea mai cunoscuta strada cu magazine din Viena) iar apoi am facut o vizita muzeului cu fluturi vii (Schmetterling House) din incinta palatului Hofburg.

Mie mi-a placut foarte mult la fluturi, acolo fiind amenajata o sera in care mii de fluturi se plimba pe copaci si flori si sa aseaza chiar si pe tine. Daca n-ai frica de insecte prietenoase, eu iti recomand sa vizitezi casa fluturilor din Viena. O parte din fluturii care se gaseau acolo ii vedeti mai jos:


Dupa fluturi, am stat un pic in parcul palatului Hofburg pe o banca dupa care am facut o plimbare lunga pana acasa. Seara am mers la un restaurant numit Centimeter un local cu specific austriac unde se mananca foarte bine. Pe parcursul vizitei noastre in Viena am revenit la acest restaurant unde servirea, mancare si chiar si preturile erau imbatabile.

In a treia zi de Viena am luat autobuzul pana la palatul Belvedere. Mi-a placut foarte mult, este cu siguranta un loc de neratat pentru turisti. Gradinile sunt superbe dar asta deja a devenit un lucru valabil pentru toata Viena. Acesta este palatul Belvedere:

Tot in zona palatului Belvedere, am gasit o arteziana care in lumina soarelui facea un curcubeu superb. Zici ca era din alta lume:


Imediat dupa, am plecat spre parcul de distractii Prater unde nu stiu din ce motiv nu era foarte aglomerat si majoritatea chestiilor in care puteai sa te dai erau inchise. Ne-am dat doar in roata cea mare care ofera o priveliste foarte frumoasa a Vienei.

Am uitat sa mentionez dar noi ne-am luat un fel de abonament pe cateva zile special pentru turisti, abonament ce includea accesul in toate mijloacele de transport (autobuze si metrou) si multe reduceri la obiectivele turistice. Calculcand cat ne-ar fi costat separat toate plimbarile si intrarile la muzee, cu siguranta abonamentul asta si-a meritat banii (cred ca costa aproximativ 20 de euro pentru 3 zile, nu mai stiu exact).

Dupa Prater ne-am indreptat spre partea noua a Vienei, centrul afacerilor unde este si cladirea ONU. Cred ca era sambata sau duminica fiindca nu era foarte aglomerata zona. Ne-am urcat intr-o cladire foarte inalta (e posibil sa fi fost un turn de televiziune). Ce am vazut de sus? Dunarea:


De-acolo am luat metroul spre casa dupa care am iesit la o plimbare in zona primariei (Rathaus).

A patra zi in Viena a fost dedicata exclusiv vizitarii palatului Schonbrunn si toate muzeele si gradinile aferente (inclusiv gradina zoologica). Daca aveti o zi intreaga sa sacrificati pentru acest palat, eu zic ca merita cu prisosinta. Noi ne-am luat un all-inclusive-pass care ne-a facilitat intrarea in toate locurile posibile de acolo.

Mi-a placut enorm gradina zoologica (este de departe cea mai mare si mai frumoasa pe care am vazut-o pana acum) si chiar daca e dureros uneori sa vezi animalele in custi, parca aici se vedea un anume respect pentru animale. Aici am vazut si prima si singura data un ursulet panda (vedeti ce urechiuse dragalase are):


Dupa atata vizitat, urmatoarea zi am dedicat-o cumparaturilor. Tata s-a cam plictisit dar a mai baut o cafea, o bere, ne-a mai facut cate o poza si s-a dus si ziua asta. Seara am mai facut o plimbare prin centru, am mancat cate o portie de Sachertorte, prajitura traditionala care noua ne-a placut mult mult si in final ne-am dus la hotel.

In ultima zi ne-am facut bagajele si ne-am indreptat nostalgici catre aeroport..

Niciun comentariu: