luni, 1 martie 2010

Jurnal de turneu - Trooper in Constanta si Ploiesti

Constanta, 27 februarie 2010

Weekendul asta, cu pretextul unui concert al baietilor de la Trooper la Constanta am decis sa facem un roadtrip si sa vedem marea. Cu ocazia asta pot sa spun ca am vazut marea in toate anotimpurile :-).

Am plecat sambata pe la pranz si desi vremea nu a tinut cu noi am ajuns destul de repede in Constanta. Pe la ora 5 ne-am dus la club Choppers unde probele de sunet erau in plina desfasurare. In timpul probelor de sunet, a “picat” curentul de doua ori, vecinii de la cafeneaua de sus incercau sa saboteze concertul!!! Bai, voi sunteti nebuni sa va puneti cu rockerii si motoristii de la Seawolves?

Pana la urma s-a ajuns la un consens cu proprietarii cafenelei cu pricina si astfel, s-a decalat un pic ora de incepere a concertului. Pentru noi nu a fost nici o problema, dar banuiesc ca pentru unii participanti din public a fost (concertul a inceput la ora 22:15), mai ales ca erau foarte multi minori in public.

Clubul Choppers este foarte frumos amenajat dar destul de prost aerisit (asta este o problema generala pentru cluburile aflate la subsol). Un minus totusi pentru lipsa diversitatii de bauturi la bar (n-aveau rom, n-aveau suc natural de nici un fel, aveau doar 2 tipuri de bere).

Au deschis prietenii nostri de la Incipient, trupa targovisteana aflata in plina ascensiune pe scena rockului din Romania. Show-ul lor a fost foarte bine primit de publicul constantean, in timpul coverului “Die, die my darling” a fost o nebunie! Toata lumea dansa si canta :-). Au mai fost “Joc banal”, “Monarhia”, “Alcoolic”, “Am draci”. La sfarsitul prestatiei lor, incipientii au fost aplaudati indelung si chiar s-a cerut bis (lucru rar la trupele din deschidere!).

In jurul orei 11, au urcat pe scena cei de la Trooper si au inceput in forta cu medley-ul format din “De la inceputuri”, “Un singur drum”, “Scandal” si “ Inca un strigat”. Dupa asa un tur de forta prin albumul Desant deja tot publicul era incalzit pentru distractie!

Au urmat piese de pe toate albumele Trooper si am avut parte si de un cover incendiar la Highway to hell. Publicul constantean este destul de pestrit dar se remarca 2 categorii distrincte: motociclistii/rockerii din garda veche si de cealalta parte generatia tanara unde am remarcat foarte multi copii teribilisti (nu cred ca aveau mai mult de 15 ani).

Fiecare dintre baietii din trupa au avut cate un moment solo, un “test” pe care Coiot il mai face din cand in cand, sa se asigure ca baietii astia inca le mai au cu muzica :-). Sper ca nu aveti dubii ca vreunul dintre baieti nu a trecut cu brio de acest test! Pentru mine cel mai fain a fost momentul lui Oscar care a ales sa cante o bucatica din Pink Floyd la care tot publicul a inceput sa cante. Nu va spun ce a cantat, ca sa aveti si voi o surpriza placuta data viitoare cand o sa mai cante asta.

La bis a fost piesa “Solii turci” care am observat ca este foarte iubita de public. In ansamblu, a fost un concert in forta, mult headbanging (ce mie mi-a adus o durere zdravana de ceafa a doua zi) si ca de obicei, buna dispozitie pentru toata lumea!

Ploiesti, 28 februarie 2010

A doua zi dupa Constanta, am supus la vot destinatia noastra finala pentru duminica seara. Optiunile erau: Bucuresti – somn de voie sa recuperam pentru seara anterioara sau Ploiesti – un nou concert si distractie!

Avand in vedere ca acum scriu aceste randuri, va dati seama ce am ales :P.

Concertul de la Ploiesti a avut loc intr-o cafenea, pe numele ei Retro Caffe, un local ce nu gazduiesti deobicei evenimente cu specific rock. Asa cum poate stiti deja, acest concert trebuia sa fie unul unplugged (singurul concert unplugged din seria asta de concerte), dar pana la urma s-a dovedit a fi un concert electric in toata regula.

Cand am ajuns la locatie, aceasta inca nu isi deschisese portile pentru public (din cate am inteles s-au deschis la ora 20:00). O mare multumire merge catre omul care s-a ocupat de alegerea muzicii inainte si dupa concert, au fost multe piese vechi si bune de dansat care mi-au incantat sufletul.

In plus, mi-a placut foarte mult publicul care s-a comportat civilizat pe toata durata concertului: toti s-au distrat fara imbranceli, coate, inghionteli si alte cele. Se vedea ca lumea a venit sa se simta bine si sunt convinsa ca asa a si fost!

Eu m-am strecurat incet incet pana am ajuns in fata scenei. Nu m-am mai putut desprinde pana la sfarsitul concertului.

Prezentarea trupei catre public a fost facuta in stilul “vechi” adica pe piesa “The zoo”. Ca un mare fan Scorps ce sunt, piesa asta a fost o mare bucurie pentru mine :-).

Au fost multe coveruri, pe care nu le mai auzisem de multa vreme in interpretarea trooperilor: I remember you (Skid Row), Soldier of fortune (Deep Purple), Here I go again (Whitesnake), Fire it up (BLS), Don’t cry (Guns’n’roses), Highway to hell si Shook me all night long (AC/DC), To be with you (Mr. Big, a huge thank you for this!). A fost amuzant ca baietii au schimbat playlistul in timpul concertului, facand un switch intre coverurile care trebuiau sa le mai cante si piesele lor (si-asa s-au cantat la un concert unplugged: Vlad Tepes, Solii turci, Nu trebuie sa vrei, Tari ca muntii, Strigat).

Sper sa reusesc sa mai ajung la cel putin un concert din acest turneu si sa continui sa va povestesc despre ele. Trooper s-au tinut de cuvant legat de ceea ce mi-au spus in interviu si schimba playlistul la fiecare concert!

Ne vedem la concerte,
Anca

P.S. Foarte posibil sa revin cu niste poze :-)

Un comentariu:

Andrei Vajna II spunea...

Daaa, si mie mi-a placut cel mai mult momentul lui Oscar. A fost cel mai tare. Chitaristii au fost cam penali.