miercuri, 10 februarie 2010

Genii muzicale (ep.5): Arjen Lucassen


Asa cum v-am anuntat in postul anterior, m-am intors cu un nou episod si obiectul adoratiei de astazi este Arjen Lucaseen. Muzica uriasului olandez a ajuns la urechile mele prin 2004-2005, odata cu lansarea albumului Ayreon, The human equation. Mai exact, am ajuns sa ascult Ayreon datorita faptului ca Mikael Akerfeldt (o sa ajungem si la el..) canta pe albumul asta.

Este bineinteles un album conceptual si povestea este spusa pe parcursul a 20 de zile in care personajul principal este in coma. I don't wanna spoil the fun, asa ca nu va zic povestea in detaliu. Check it out ca se merita. Dau eu bere daca nu va place :P.

Dupa primul contact cu muzica Ayreon, am sapat dupa alte albume si asa am dat de The final experiment. Acesta este o combinatie excelenta de genuri muzicale, de la muzica traditionala pana la progressive.

Arjen a continuat seria albumelor conceptuale dupa The human equation cu 01011001. Daca vedeti lista cu muzicienii care au participat la proiectul asta, e imposibil sa nu vreti sa ascultati albumul (Hansi Kursch, Tom Englund, Jorn Lande, Anneke van Giersbergen, Steve Lee, Daniel Gildenlow, Jonas Renkse etc.).

In 2009 Arjen ne-a facut o surpriza, un nou proiect pe numele lui Guilt Machine. De data asta a reusit sa se abtina si nu a mai lucrat cu toata gasca ceva vestita a metalului vestic european. Si-a ales doar vreo 3 muzicieni, printre care si un fost tobar Porcupine Tree (nici n-are gusturi rele nenea Arjen cand vine vorba de muzicieni cu care lucreaza :P). Acest nou proiect este o idee mai dark decat muzica Ayreon si are ceva mai mult progressive. Mie mi-a placut si mai vreau (o sa fac o petitie sa mai scoata cel putin un album!).

Spre rusinea mea nu am ascultat restul proiectelor lui Arjen, dar intentionez sa fac asta in viitorul apropiat.

Spor la ascultat :D

Niciun comentariu: