miercuri, 11 august 2010

Cronica OST Mountain Fest Ziua III

Ultima zi de festival era probabil cea mai asteptata zi pentru public. Cu toate astea, mie una ploaia mi-a stricat o mare parte din buna dispozitie si am fost oarecum nevoita sa plec mai devreme. Dar sa o luam cu inceputul...

Din cauza prelungirii conferintei de presa si a faptului ca am stat un pic sa ma ascult la radio, am ajuns in Valea Cerbului fix cand cei de la Carpatica isi incheiau recitalul. Nu pot sa va spun nimic de ei, insa din public am observat ca au fost aplaudati si chiar s-a cerut bis.

Urmatorii la urcat pe scena au fost Bucium din Bucuresti. O trupa foarte buna cu care eu nu am mai avut ocazia sa ma intalnesc decat la Apocalyptica in 2006 si unde, din cate imi amintesc, nu am prins mare lucru din cantarea lor. Bucium au un singur album ("Voievozii" - scos in 2008) si lucreaza de ceva vreme pentru a lansa albumul "Miorita". Dupa cum ne-au spus la conferinta de presa, ei au in lucru foarte multe piese dar posibilitatile financiare ii impiedica momentan sa le materializeze in discuri noi, mai ales ca nu vor sa faca concesii in ceea ce priveste calitatea.

Mi-a placut enorm cantarea lor, am si recunoscut o parte din piese si m-am mirat ca au ales ca din cele 35 de minute de cantare sa aloce 15 pentru piesa "Rovine 1394". Alexandra Milea a fost superba cu vioara sa, toti au afisat o bucurie de a canta ce s-a transmis molipsitor publicului.

Dupa Bucium, stafeta a fost pasata la spaniolii de la Northland. O alta surpriza pentru mine si aceasta trupa Northland, al carei recital a fost intrerupt din pacate de ploaia torentiala. Nu le cunoasteam muzica dar asta nu m-a oprit sa ma agit sub pelerina mea de ploaie.

Poate parea un pic ciudat ca niste spanioli fac muzica cu influente viking si celtice dar va asigur ca le iese de minune.

A fost nevoie ca trupa Bucovina sa cante despre luna pentru a se risipi pentru o perioada de vreme ploaia. Cu Bucovina m-am intalnit prima oara acum si mi-au demonstrat ca ceeea ce am ascultat pe album suna chiar mai bine live.

Aflati in formula restransa (claparul lor avand niste probleme personale), iesenii ne-au incantat cu piese ca "Luna preste varfuri", "Strasnic neamul meu", "Mestecanis". O sa incerc sa spun prezent la urmatorul lor concert din Bucuresti ceea ce va recomand cu caldura si voua.

Portughezii de la Gwydion, pictati pe fata si cu un look foarte razboinic au luat cu asalt scena din Valea Cerbului in momentul in care afara ploua siroaie. Am ales sa ii ascult dintr-o parte a scenei si mai putin sa ii vad fiindca deja ma cuprinsese frigul.

Gwydion s-au incadrat foarte bine in peisajul muzical din ziua a III-a de festival si muzica lor avand aceleasi influente folk-celtice. Ei au si un album nou, "Horn triskelion" pe care pe mine m-au convins sa il caut macar pe Myspace.

Datorita intarzierii cauzate de ploaie, s-a schimbat un pic ordinea trupelor, cei sacrificati fiind cei de la God care au fost nevoiti sa incheie festivalul.

Asa ca, daca s-a amanat trupa God, ne-am trezit pe scena cu Eternal Tears of Sorrow. Am reusit sa rezist pret de cateva piese frigului si ploii care nu mai contenea dar am decis ca, decat sa risc sa ma imbolnavesc, mai bine ma duc la caldura. Nu puteam sa risc nimic avand in vedere ca weekendul urmator merg la Artmania si la concertul Iron Maiden de la Cluj.

Belphegor nu au fost niciodata o trupa de pe strada mea asa ca nu pot sa zic ca-mi pare rau ca i-am ratat. Pe God chiar as fi vrut sa ii vad, dar asta a fost situatia..ii vedem data viitoare.

Concluzionand, daca va mai exista o a doua editie si se va pastra linia muzicala, eu voi fi din nou prezenta la OST Mountain Fest.

Support the underground!

Niciun comentariu: